People as agents of the neoliberal project: A longitudinal study of school to work transitions in Spain
Ključne besede:
mladina, prehod v odraslost, trg dela, neoliberalizem, ŠpanijaPovzetek
Glavni namen članka je opisati in analizirati nekatere procese, prek katerih ljudje pridobivajo delovne dispozicije, medtem ko delajo za promocijo neoliberalnega projekta na naraven in legitimen način. Avtorja menita, da je prehod iz šole v zaposlitev idealna priložnost za študij tovrstnih procesov. Raziskava je potekala v španski vasi Colindres od leta 2013 do leta 2015. S pomočjo antropološke metodologije smo razvili raziskavo, pri čemer so bila uporabljena različna orodja, kot so longitudinalni intervjuji in etnografsko delo na terenu. Na ta način smo izbrali srednješolce, ki so si podobni glede pomembnih funkcij, povezanih z njihovim družinskim izvorom in po formativnem obdobju. Avtorja skleneta z razpravo o tem, kako so plačani razredi sami nase prenesli tiste mehanike in tehnike dela, ki jih sicer uporabljajo zagovorniki neoliberalne politike: negotovost zaposlitve, negotovo plačilo, mobilnost delovne sile, fleksibilni delovni čas in rotacija delovnih mest. Študija je pokazala, da družine, vrstniki skupino in bližnja skupnost v Colindresu vzpostavlja okvir, v katerem se mladi na naraven način naučijo, kako se soočiti z negotovimi delovnimi izkušnjami brez konflikta. V končni fazi trg dela dobi, kar potrebuje: odraslo osebo, ki se svobodno odloča kot prekarni delavec in nizki potrošnik.