Good dog, bad dog: Exploring audience uses and attitudes to hyperlocal community news media through the prism of banal pet stories
Ključne besede:
hiper lokalni medij, državljansko novinarstvo, etnografija, vsakdanjik, občinstvaPovzetek
Hiper lokalni medij je vrsta spletnih novic, ki jih tipično (vsaj v Veliki Britaniji) vodijo člani skupnosti, ki ponujajo informacije prebivalcem določene vasi ali mesta. Raziskave so do bile do sedaj večinoma omejene na novinarske študije, diskurz družbenih sprememb, državljanske novinarje in udejstvovanje meščanov ter so se osredotočale praktike. Nekatere kvantitativne študije so bile sicer uporabne pri indetificiranju rab in motivacij bralcev, manjkajo pa raziskave, ki bi se poglobile v vsakdanje naracije. Članek temelji na etnografskem opazovanju – tako spleta, z opazovanjem strani na Facebooku, kot izven spleta, z obiskovanjem dogodkov skupnosti in intervjuji občinstva – z namenom raziskati uporabnost in vrednost takšnih medijev za prebivalstvo. Članek se osredotoča na en vidik tega medija, na banalne zgodbe o izgubljenih domačih ljubljenčkih in ugotavlja, da hiper lokalni mediji ponujajo edinstven, ampak včasih problematičen oder za skupnostno razpravo, kjer bralci in uredniki sodelujejo, da ustvarjajo in delijo spletne vsebine s skupnim ciljem. Skozi prizmo živalskih zgodb tako prikazuje vrednost hiper lokalnih medijev, saj ti ponujajo edinstveno priložnost, da je vsak prebivalec uslišan in lahko sodeluje v skupnosti, hkrati pa upošteva trenja, ki so inherentna takšnemu redakcijsko in tehnološko razvitemu spletnemu prostoru.