Cinema culture and audience rituals: Early mediatisation of society
Ključne besede:
kino, občinstvo, oralne zgodovine, ritual, mediatizacija, SlovenijaPovzetek
Kino je igral pomembno vlogo pri oblikovanju medijske kulture in v procesih mediatizacije v družbah 20. stoletja. V članku uporabljam kulturno-zgodovinski pristop in Geertzovo metodo podrobnih opisov, da bi proučila prakse obiskovanja kina in ritualne rabe kina v Sloveniji. S pomočjo 180 intervjujev zberem spomine medijskih uporabnikov na njihove navade obiskovanja kina, da bi ugotovila, kako se mediatizacija družbe prepleta z ritualiziranim človekovim delovanjem. Kino je bil v svojih zgodnjih in v zlatih časih tesno povezan z družabnostjo, predstavljal je pomemben družbeni prostor in prostor za preživljanje prostega časa nastajajočemu množičnemu občinstvu. S primeri iz slovenske družbe do 1970. let prikažem, kako je bila ritualizacija sestavni del procesov mediatizacije, ko je kino začel kultivirati in razširjati specifične medijske dispozicije prek ritualnih praks.