Cinema culture and audience rituals: Early mediatisation of society

Avtorji

  • Maruša Pušnik

Ključne besede:

kino, občinstvo, oralne zgodovine, ritual, mediatizacija, Slovenija

Povzetek

Kino je igral pomembno vlogo pri oblikovanju medijske kulture in v procesih mediatizacije v družbah 20. stoletja. V članku uporabljam kulturno-zgodovinski pristop in Geertzovo metodo podrobnih opisov, da bi proučila prakse obiskovanja kina in ritualne rabe kina v Sloveniji. S pomočjo 180 intervjujev zberem spomine medijskih uporabnikov na njihove navade obiskovanja kina, da bi ugotovila, kako se mediatizacija družbe prepleta z ritualiziranim človekovim delovanjem. Kino je bil v svojih zgodnjih in v zlatih časih tesno povezan z družabnostjo, predstavljal je pomemben družbeni prostor in prostor za preživljanje prostega časa nastajajočemu množičnemu občinstvu. S primeri iz slovenske družbe do 1970. let prikažem, kako je bila ritualizacija sestavni del procesov mediatizacije, ko je kino začel kultivirati in razširjati specifične medijske dispozicije prek ritualnih praks.

Objavljeno

2015-12-20

Številka

Rubrike

SCIENTIFIC ARTICLES