From media anthropology to anthropomediality
Ključne besede:
antropologija medijev, antropomedialnost, antropološka vednost, muzejske razstave, diorama, relacionalnostPovzetek
Antropologija medijev je novo interdisciplinarno področje raziskovanja z zelo raznolikimi subjekti in metodami, ki pa se že zdaj zdijo pod močnim vplivom razmeroma ozkega razumevanja medijev in množičnih medijev (npr. TV, internet, družbena omrežja itd.). Večina teorij v tem polju tako vsaj implicitno uporablja hierarhično in pogosto dihotomno vnaprejšnje prepričanje o dveh polih odnosov med mediji in ljudmi, pri čemer analizira operacionalizacije in ontologije človeka in medija neodvisno drugo od druge. Članek se od tega pristopa oddaljuje in zagovarja razširjeno, simetrično in relacionalno razumevanje terminov mediji in človek, razumevajoč jih kot vedno že prepletene vidike širših dinamičnih konfiguracij. Izhajajoč iz zgodovinsko vplivne, a spregledane obravnave medija t.i. okoljske diorame, članek razvija hevristični koncept “antropomedialnosti”. Takšen relacijski pristop lahko na koncu odpre novo, zanimivo polje za izpraševanje (medijsko-)antropološke analize nasplošno.