Interrelations between the brain, psychological stage development, and societal evolution
Ključne besede:
razvojna psihologija, psihološke faze, možgani lateralizacija, neokorteks, socialna evolucija, predmoderna družbaPovzetek
Raziskovalci možganov bi morali študirati piagetovsko medkulturno psihologijo, drugo vejo medkulturne psihologije, ki temelji na psihometričnih raziskavah inteligentnosti. Glede na empirične podatke, zbrane v več kot tisoč izvedenih študij po vsem svetu, pripadniki predmodernih skupnosti ne dosegajo stopnjo formalnih operacij mladostnikov, ki je značilna za pripadnike modernih skupnosti. Različni razvojni pogoji zadevajo celotno paleto razvoja osebnosti v logičnih, telesnih, družbenih in moralnih dimenzijah. Predstavljeni podatki o različnem psihološkem razvoju predmodernih in modernih ljudi so pomembni za razumevanje zgodovine kulture, družbe, religije, filozofije, morale, prava in politike. Obstajati morajo povezave med temi različnimi razvojnimi potmi ter ustreznimi možganskimi strukturami, ki upravljajo različne stopnje psihološkega razvoja. Ta knjiga predstavlja tovrstne medsebojne odnose do skrajnih področij znanega, kakršna so razvoj neokorteksa, možganska lateralizacija ter gostota in število živčnih celic in sinaps. Raziskave možganov lahko pomembno prispevajo k razlagi zaustavljenega razvoja predmodernih populacij in počasnega psihološkega napredka med več fazami družbene evolucije. Nova teorija ponuja nove usmeritve za mednarodne raziskave možganov, ki se osredotoča na vlogo siromašenja in bogatenja okolja za ontogenetski razvoj možganov. Medtem, ko je ta teorija znatno poglobila okoljsko teorijo razvoja možganov, pa je zasenčila tiste pristope, ki poudarjajo stalno in nespremenjeno stanje možganov od pleistocena naprej.