Reading popular literature and digital media: Reading experience, fandoms, and social networks
Ključne besede:
bralne navade, popularna literatura, digitalni mediji, družbena omrežja, fanovske aktivnosti, konstrukcija identitetePovzetek
Hiter razvoj medijskih in komunikacijskih tehnologij ima revolucionarne posledice za bralne navade bralcev in fanov popularne literature. Osrednja tema tega članka so “novodobni bralci”, še posebej njihove bralne navade, interakcije, fanovske skupnosti in kreiranje njihovih identitet. Namen najinega članka je razkriti transformacije bralnih navad, ki jih prinašajo digitalni mediji in družbena omrežja. Zato sva opravili poglobljene intervjuje s slovenskimi in tujimi bralci, ki se zadržujejo v digitalnih okoljih in ki dojemajo internet kot absolutno nujnost za branje popularne literature. Analiza je pokazala, da slovenski bralci, ki svoje bralne aktivnosti tesno povezujejo z internetom, počasi prinašajo globalne trende fanovskih aktivnosti, kot so e-fanzini, tudi v Slovenijo. Najini podatki podpirajo konstruktivistično tezo o izgradnji identitete, prav tako pa so rezultati skladni s tezo o potrošniških plemenih, saj trdiva, da novodobni digitalni bralci konstruirajo svoje identitete v rahlo povezanih skupinah ljudi, ki raje komunicirajo prek različnih digitalnih komunikacijskih kanalov kot pa v resničnem življenju.