Children’s learning through observation in the context of work and play

Avtorji

  • Barbara Turk Niskač University of Ljubljana

Ključne besede:

antropologija otroštva, učenje, socializacija

Povzetek

Prispevek na podlagi etnografskih del analizira otroštvo v slovenski kmečki družbi v prvi polovici 20. stoletja. Izkaže se, da so bili otroci organsko vključeni v vsakodnevno življenje, delo ter odnose, kar jim je omogočalo, da so se iz njih neposredno učili skozi opazovanje in postopno vključevanje. Prispevek dalje na podlagi avtoričine etnografske raziskave iz leta 2011/2012 v južni Sloveniji predstavi, kako se tudi dandanes otroci učijo skozi opazovanje ter vključevanje v vsakodnevna opravila. Avtorica s tem preizprašuje dihotomijo med “tradicionalno” družbo, kjer so se (oziroma se) otroci lahko učijo skozi opazovanje ter med “informacijsko” družbo, kjer naj bi otroštvo postalo institucionalizirano ter so zatorej za uspešno socializacijo otrok v sodobno družbo potrebne bolj formalne strategije učenja. Teoretsko se prispevek naslanja na sodobna antropološka dela o socializaciji in učenju.

Objavljeno

2013-03-30

Številka

Rubrike

SCIENTIFIC ARTICLES