The non-formal education and migration of the Aeta, an indigenous tribe in the Philippines
Ključne besede:
skupnostno izobraževanje, neformalno izobraževanje, Aeta, Zambales, para-učiteljiPovzetek
Raziskava o praksi neformalnega izobraževanja pri filipinskih staroselcih Aeta, ki so zaradi izbruha vulkana postali migranti, kaže na pomen modelov skupnostnega izobraževanja pri vključevanju migrantov v družbo in predvsem na pomen opismenjevanja. Skupnostno izobraževanje, ki se razvija pri Aeta, se je inspiriralo z modelom danskih ljudskih visokih šol in Freirejevo pedagogiko zatiranih. Pri pripravi programov sledijo principu fleksibilnosti in inkluzivnosti. Ugotovitve analize neformalnega izobraževanja, ki je potekala v sklopu terenske raziskave na Filipinih, kažejo, da je program opismenjevanja integriran v skupnostno izobraževanje in delovanje, ki spodbuja inkluzivnost okolja za staroselce s pomočjo izobraževanja. Prek tega pa spodbuja razvoj aktivnega državljanstva, razvoj skupnosti in ohranjanje Aeta kulture.