Figure Skating and the Anthropology of Dance: The Case of Oksana Domnina and Maxim Shabalin
Ključne besede:
estetika, Aboridžini, balet, internetni forumi, ples, drsanje, taksonomijePovzetek
V prispevku obravnavam številne teme, ki so pomembne tako za antropologijo nasploh kot tudi za antropologijo plesa. Dotikam se vprašanj klasifikacije in taksonomije, medkulturnosti in transnacionalizma, reprezentacije, eksotizacije in ponotranjenja rasizma. Proučujem ples, hierarhije in diskriminacije ter razpravljam o mejah med plesom in neplesom. Teoretiki plesa le redko pišejo o umetnostnem drsanju, čeprav je ta soroden zahodnim gledališko plesnim žanrom in še posebej baletu. Umetnostno drsanje je šport, tudi v svoji inkarnaciji plesa na ledu, medtem ko je ples vedno viden kot umetnost, tudi v svoji inkarnaciji tekmovalnega baleta. V tem kontekstu se lotim študije primera ruskih drsalcev Oksane Domnine in Maxima Shabalina, ki sta kot izvirno točko na Evropskem prvenstvu v drsanju leta 2010 in na olimpijskih igrah prikazala avstralski aboridžinski ples. S tem nastopom sta užalila aboridžinske starešine, ki so podali pritožbo ruskemu veleposlaniku. V članku proučujem polemike okoli te točke, kako je bila predstavljena v medijih in kako so se občinstva nanjo odzvala na internetnih forumih, pri čemer se osredotočam predvsem na načine, kako so avstralski domorodci v popularnih medijih še vedno prikazani, kot da živijo v kameni dobi.