An analysis of the concept of locality on the example of Slovenia’s new-wave music scene
Ključne besede:
novi val, pank, glasbena scena, lokalna identiteta, SlovenijaPovzetek
Članek problematizira koncept lokalnosti skozi zaznavanje odnosa med globalnim in lokalnim na primeru novovalovske glasbene scene, ki se je razvila na začetku osemdesetih v Jugoslaviji. Izvirajoč v Londonu in New Yorku, je punk, kasneje pa je tudi novi val, spodbudil razvoj avtentične glasbene scene v Jugoslaviji. Izvajanje pesmi v lokalnem jeziku in obravnavanje lokalnih vsebin, je iz omenjenih glasbenih zvrsti pripeljalo do nastanka lokalnega glasbenega in kulturnega fenomena, kar je pravzaprav osnovna ideja članka. Teoretski okvir obravnave te ideje je sestavljen iz razumevanja novega vala kot kulturnega fenomena ter iz opazovanja poveaznosti med koncepti glasbe in prostora skozi pojem glasbene scene. Lokalne lastnosti jugoslovanskega novega vala so bile do sedaj obravnavane v beograjskih okvirjih, slovenska perspektiva pa pomeni doprinos k popolnejšemu pregledu problematike. Uporabljena metoda raziskovanja je kvalitativna in temeljina poglobljenih intervjujih s sodobniki novega vala. Analiza je pokazala, da novi val lahko štejemo za lokalni glasbeni pojav, saj je v osemdesetih obstajala avtentična glasbena scena, vendar pa je glede na percepcijo ankentirancev bil v tem obdobju bolj razširjen punk, ki je bil v primerjavi z novim valom pomembnejši lokalni predstavnik.