Visiting of Christian Holy Places by Muslims as a Strategy of Coping With Difference

Avtorji

  • Karolina Bielenin-Lenczowska University of Warsaw

Ključne besede:

Makedonija, islam, krščanstvo, islamizacija, krščanski sveti kraji, makedonski muslimani

Povzetek

Na svojem terenskem delu v zahodni Makedoniji sem preučevala muslimansko obiskovanje pravoslavnih cerkva in samostanov. V proučevanih vaseh danes živjo le muslimani, čeprav so še v šestdesetih in sedemdesetih letih dvajsetega stoletja ta področja naseljevali tudi prvoslavni kristjani. V vseh vaseh sta živeli obe skupini (maalo), kristjani in muslimani, vsaka vas pa je imela tudi obe svetišči (cerkev in mošejo). Sogovorniki se spominjajo, da je bilo to okolje vedno zelo povezano in prijateljsko, vsi pa tudi poudarjajo nujnost sodelovanja, saj so vseskozi živeli skupaj v soodvisnosti. Politika sosedstva se je po pripovedovanjih izkazovala v medsebojnih obiskovanjih, v medsebojnih obdarovanjih in v vzajemnem spoštovanju praznikov in običajev. Vseeno pa se v praksi niso pogosto družili. Čeprav kristjani v vaseh zahodne Makedonije danes ne živijo, so materialni znaki njihove prisotnosti še vedno tam: cerkve, samostani, pokopališča. Te kščanske svete kraje pogosto obiskujejo muslimani, ki iščejo alternativne, nemedicinske načine zdravljenja. Intervjuvanci priznavajo, da so živeli skupaj v zelo dobrih odnosih, ob tem pa tudi poudarjajo razlike med krščanstvom in islamom, a jih istočasno izničujejo s poudarjanjem podobnosti med verskimi prazniki in vrednotami Svetega pisma in Korana. Tako pripovedi kristjanov kot muslimanov so zelo odvisne od teološkega znanja vsakega posameznika, oboji pa menijo, da trenutno v Makedoniji poteka proces politizacije religije.

Objavljeno

2009-12-20

Številka

Rubrike

SCIENTIFIC ARTICLES