Education in the narcissistic society: An analysis of the situation in some selected Slovenian primary schools

Avtorji

  • Katarina Vodopivec Ph.D. candidate at the Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana

Ključne besede:

narcizem, patološki narcis, potrošniška dru`žba, permisivna vzgoja, šolska reforma v Sloveniji

Povzetek

V prispevku bomo poskušali na podlagi podatkov pridobljenih z opazovanjem z neposredno udeležbo v šolskem prostoru ter ob analizi poglobljenih intervjujev s pedagoškimi delavci utemeljiti, kako šola, kot ključna institucija kulturne transmisije, oblikuje narcistično kulturo s favoriziranjem permisivnih vzgojnih praks. Naše ugotovitve bomo prikazali v luči reforme devetletne osnovne šole v Sloveniji. Poskušali bomo utemeljiti, kako spremembe v šolstvu (kot so večja izbirnost prdmetnov, manj restriktivne metode ocenjevanja ter napredovanja v višje razrede, metodološki pristopi, ki upoštevajo aktivnejšo vlogo učencev pri pouku, bolj demokratični odnosi med učitelji in učenci ter uporaba alternativnih kazni in terapevtskih pristopov) poudarjajo permisivnost in s tem vplivajo na razvoj narcističnih lastnosti odraščajoče mladine. Na podlagi zbranih podatkov lahko zaključimo, da je šola ključna institucija in instrument kapitalistične družbe, ki socializira in vzgaja posameznike za narcistično, potrošniško družbo.

Objavljeno

2008-03-30

Številka

Rubrike

SCIENTIFIC ARTICLES