A Diploma and Children; Having Both: A Case Study
Ključne besede:
rodnost, univerzitetno izobra`ženi, Slovenija, kvalitativen pristopPovzetek
V pričujočem prispevku avtorica presoja širši kontekst reproduktivnih odločitev univerzitetno izobraženih v Sloveniji. Čeprav je na nacionalni ravni zabeležena najnižja rodnost prav med univerzitetno izobraženimi, so v središču zanimanja pari z univerzitetno ali podiplomsko izobrazbo in s statističnega vidika nadpovprečnim številom otrok. S primerjavo dveh generacij izbranih družin avtorica preiskuje vsakokrat posebna ozadja njihovih reproduktivnih odločitev v obdobjih pred zabeleženo rodnostjo pod enostavno obnovo prebivalstva v državi in po njej; opazovani obdobji hkrati sovpadata s socializmom in post-socializmom. Izbor metodologije in vsebin raziskave utemeljuje z orisom in kontekstualizacijo pomanjkljivosti bolj uveljavljenih kvantitativnih študij o povezavi med izobrazbo in rodnostjo. Avtorica se namreč loti razkrivanja specifičnih kontekstov reproduktivnih odločitev pri ’netipičnih’ parih s pristopom ’od spodaj navzgor’, s čimer prispeva k bolj celovitemu razumevanju rodnostnega vedenja. Z analizo nabora življenjskih zgodovin sogovornic in sogovornikov opredeli tiste življenjske dogodke in okoliščine in njihovo medsebojno prepletenost, ki podlagajo njihove vsakokratne odločitve o tem, kako imeti oboje - univerzitetno izobrazbo in otroke.