The Anthropological Gaze: Contemporary Art in Africa and Anthropology

Avtorji

  • Thomas Fillitz University of Vienna

Povzetek

Pojem antropološkega pogleda/strmenja zaobjema specifičen način ustvarjanja smisla, ki je značilen za antropološko prakso. V povezavi z antropologijo umetnosti se nanaša na: prvič, zahtevo po izvirnem družbenem in kulturnem kontekstu kateregakoli ročnega izdelka; drugič, prevajanje tega izdelka, znotraj tovrstnega konteksta, evropski in ameriški publiki; in tretjič, prepričanje, da je celosten pomen tega izdelka zakoreninjen v njegovih izvirnih odnosih. V pričujočem članku avtor predlaga, da je slabšalni pomen pojma antropološkega pogleda/strmenja deloma nastal zaradi klasičnega pojmovanja konteksta, kot ga je razvil Malinowski. Mnoge kritike in refleksije so obravnavale antropološko kontekstualiziranje in poudarile razliko med predstavitvijo in opisovanjem antropologov ter predhodno zgodbo udeležencev v pogovoru. Namesto, da se ukvarjamo z dihotomijo med izvirnim kontekstom in kontekstom dojemanja umetniškega dela, se avtor zavzema za tisti pristop k umetnosti, ki bi upošteval mnogoterost kontekstov. Mnogoterost kontekstov se najprej nanaša na temeljne vidike oblike in vsebine, ki zaznamujejo katerokoli umetniško delo. Mnogoterost kontekstov se nadalje nanaša na mreže znotraj katerih umetniško delo kroži. Avtor v članku poziva k odmiku od zgoraj omenjene dihotomije, hkrati pa ne zagovarja potrebe po pomnoževanju kontekstov zgolj zaradi prepričanja, da bi se na ta način ustvarilo ustrezno znanje. Zagovarja skrbno preučevanje načinov, kako ljudje ustvarjajo pomene znotraj posameznih specifičnih okolij.

Objavljeno

2003-06-30

Številka

Rubrike

SCIENTIFIC ARTICLES