Motivation in School from the Social-anthropological Point of View
Ključne besede:
motivacija, antropologija vzgoje in izobraževanja, sistemska teorija, samopodoba, samospoštovanje, teorija osebnosti, kognitivni razvoj, emocionalni razvoj, vedenje, dijaki srednjih šol, Slovenija, empirična študija, ekstrovertnost, introvertnostPovzetek
V pričujočem prispevku sta na kratko predstavljeni teorija motivacije Abrahama Maslowa in sistem5ki model človekovega vedenja. To nam predstavlja teoretični okvir za preverjanje hipoteze, da sta samopodoba in samospoštovanje odločilna dejavnika motivacije dijakov srednjih šol v Sloveniji. Če opazujemo rezultate empirične študije z vidika sistemske teorije človekovega vedenja se izkaže, da so kognitivni in vedenjski vzorci tisti, ki najbolj določajo regulatorni sistem človekovega vedenja in potem emocionalni sistem ne vpliva na motivacijo in vedenje dijakov slovenskih srednjih šol. Razvita samopodoba in samospoštovanje dijakov vpliva na njihovo pot samouresničevanja, vendar pa manjka duhovna razsežnost v njihovi odraščajoči osebnosti, da bi lahko svoje vedenje transcendirali. Šele ko bi dijaki svoje vedenje transcendirali v tem smislu, da bi pomagali drugim priti do samo izpolnitve in uresničenja njihovih potencialov, bi presegli svoj izraženi egocentrizem, ki je najbolj razviden iz poudarjene osebnostne lastnosti prijetnosti, tako, da bi postali bolj odprti (ekstrovertirani) svetu v katerem živijo.