Ghosting as a technologically assisted exit strategy on mobile dating apps
Ključne besede:
ghosting, dating apps, gamification, uncertainty, emotional laborPovzetek
Članek preučuje prakso izginjanja (ang. ghosting) pri mobilnih aplikacijah za zmenke. V kontekstu aplikacij za zmenke je ghosting praksa enostranskega prenehanja interakcije brez pojasnila in izogibanje nadaljnje komunikacije s potencialnim partnerjem ali partnerico. Ugotovitve kvalitativne analize, predstavljene v tem članku, temeljijo na intervjujih s 26 uporabniki aplikacij za zmenke v Ljubljani, Slovenija. Rezultati kažejo, da uporaba strategije izginjanja na aplikacijah za zmenke, tudi v najzgodnejših fazah interakcije med potencialnimi partnerji, omogoča normalizacijo te strategije. Članek preučuje izginjanje kot negotovo prakso, ki jo omogoča igrificirana narava aplikacij za zmenke. Raziskuje tudi, kako izginjanje vzpostavlja občutek nadzora v negotovem, igrificiranem in obremenjujočem okolju aplikacij za zmenke. Izginjanje je torej praksa, ki omogoča prenos čustveno zahtevnega bremena prekinitve razmerja ali interakcije na tehnologijo. Umestitev rezultatov te študije v kontekst medijskih študij in študij aplikacij za zmenke ponuja novo razumevanje povezave med sodobnimi praksami zmenkovanja in družbenotehničnimi mehanizmi, ki te prakse omogočajo.