We protect the forest beings, and the forest beings protect us: Cultural resistance in the Ecuadorian Amazonia
Ključne besede:
buen vivir, kultura odpora, družbena gibanja, Ekvador, avtohtona politika, ekstraktivizemPovzetek
Sarayaku je amazonska skupnost Kichwa na obali Rio Bobonaze v Ekvadorju. Pred desetimi leti je Sarayaku prišel na mednarodne naslovnice, ker mu je uspelo argentinsko naftno družbo CGC izgnati s svojega ozemlja in je dobil sodni postopek proti državi Ekvador, ki je, brez posvetovanja s skupnostjo, podelila koncesijo zasebni družbi. Kljub temu pa to ni bilo dovolj, ker Sarayaku ni zagotovilo zaščite pred prihodnjimi ekstraktivističnimi projekti. Da bi to dosegel, je Sarayaku skoval pravno kategorijo kawsak sacha / živa džungla, ki džunglo opredeljuje kot področje, katerega naseljujejo tako vidna kot nevidna bitja, ki jo varujejo in so nosilci zakonitih pravic. Hkrati so prebivalci Sarayakuja z uporabo svoje kulturne perspektive na džunglo ustvarili antikolonialno, antiekstraktivistično in protikapitalistično odporno kulturo. Kako se je ta kultura razvijala? Kako je artikulirana? In kako je kawsak sacha sploh umeščen v razpravo o pravicah narave v latinski Ameriki? Na podlagi trimesečnih etnografskih raziskav v skupnosti Sarayaku in več kot petindvajsetih intervjujev s člani skupnosti, ta članek obravnava ta pomembna vprašanja in trdi, da zagotovitev pravne zaščite morda ni dolgoročna strategija upora, ker je mogoče zakone razveljaviti tako enostavno kot so bili uvedeni in so odvisni od vladnih zavez. Po drugi strani pa je oblikovanje kulture odpora težje izkoreniniti, saj ostaja pod nadzorom skupnosti, ki jo utrjuje.