From the football field to the communicative field: Embedding entrepreneurial strategy and negotiating local past and future during Euro 2012 in the host city of Poznan
Ključne besede:
šport, globalna ekonomija, lokalne politike, Poznań, Evro 2012Povzetek
Športni mega-dogodki delujejo kot strateški instrumenti v procesu redefiniranja mest in regij v pogojih globalne ekonomije. V članku predstavljam analizo Evropskega prvenstva v nogometu UEFA (Evro 2012) kot enkratnega dogodka in hkrati dela dolgotrajnejše urbane podjetniške strategije mesta Poznań vse od prehoda v tržno ekonomijo v letu 1989. Antropologi, ki raziskujejo oblast, trdijo, da morajo elite, če si želijo zagotoviti podporo, množice prepričati, da njihovi partikularni interesi predstavljajo širši javni oz. nacionalni
interes. To pogosto dosežejo z vpoklicom simbolov iz preteklosti, ki imajo za skupnost neko pozitivno vrednost. V članku analiziram, kako so bili v Poznańu za namene urbane razvojne strategije mobilizirani miti in tradicije in kako je Evro 2012 postal osrednji del te strategije. Posebej proučujem, kako so bili miti uporabljeni za namene legitimiranja novih tehnik vladanja, ki temeljijo na prenosu od sistema k podjetniškemu jazu. Toda ista tradicija je bila uporabljena tudi s strani tistih, ki so nasprotovali urbanim načrtom, vključujoč organizacijo mega-dogodka. Evro 2012 je sprožil razpravo o skladnosti razvojne strategije z lokalno vednostjo. Vladne performativne akcije so tako odprle komunikacijsko polje, na katerem so se srečala različna razumevanja razvoja, javnega dobrega in podjetništva, vladna strategija in retorika pa sta postali prizorišče za izrekanje opozicijskih stališč in pričakovanj lokalne skupnosti.